Telegram(m) 7 – “Strecke machen” auf der Autobahn / Making distance on the highway

Auf den meisten Fahrten gilt es üblicherweise auch längere Strecken auf der Autobahn zurückzulegen. Auch dies geschieht in unserem Hymer ML-T 580 4×4 recht entspannt. Das Artikelbild zeigt die wichtigsten “Autobahnparameter” – die in Deutschland für uns (zul. Gesamtgewicht 4050 kg) maximal erlaubte Geschwindigkeit von 100 km/h wird bei uns laut GPS bei Tacho 104 km/h erreicht. Bei unserer Kombination von 5-Stufen Wandler-Automatik, Achse und Reifen 245/75R16 dreht der Motor dabei auf 2450 1/min. In diesem Fall lag der durchschnittliche Diesel-Verbrauch auf ca. 180km bei ca. 11,7 l/100km. Dieser variiert unter diesen Bedingungen typischerweise zwischen 10-13 l /100km. Die Fahrtgeräusche in der Kabine sind bei dieser Geschwindigkeit vertretbar, man hält es gut mehrere Stunden aus ohne durch den Lärm zu ermüden.

On most trips there is typically the need to drive longer distances on highways. In our Hymer ML-T 580 4×4, also this is possible in a relaxed manner. The photo of the article shows the key “highway parameters” – the maximum speed of 100 km/h (German rules for a max. permitted weight of 4050kg) is reached at 104 km/h on the odometer according to GPS. With our combination of 5 step automatic gearbox, axle and tyre size 245/75R16 this happens at an engine frequency of 2450 1/min. In that case, the average Diesel fuel consumption was 11,7 l/100km for the last approx. 180 km. The consumption varies between 10-13 l/100km under highway conditions. The noise in the cabin at this speed is acceptable, several hours if driving are easily possible without getting annyoyed.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: